OXIGÉN PROGRAM 2018-05-21T09:19:29+00:00

“lélegezz könnyen, lélegezz helyesen”

Az általános erőnlét és az egészség megőrzésnek van egy gyakori, ám a nagyközönség számára szinte ismeretlen akadálya: a krónikus túllégzés. Tudtunkon kívül kétszer-háromszor annyi levegőt lélegzünk be. mint amennyire szükségünk lenne – ez pedig nem csupán rosszabb közérzethez, hanem olyan egészségügyi problémák kialakulásához is vezet, mint az asztma, a szorongás, a krónikus fáradtság, az álmatlanság vagy az elhízás.

Ki gondolt volna, hogy mindezeken a problémákon egyszerű, ám tudományos eszközökkel is igazolt légzéstechnikákkal úrrá lehetsz? Patrick McKeown légzéskutató tanácsait megfogadva, a könnyen alkalmazható technikákat elsajátítva változtathatsz a légzéseden, s így igen rövid idő alatt növelheted az aktív izmaidhoz és a szerveidhez jutó oxigén mennyiségét! Legyél akár maximális teljesítményre törekvő sportoló vagy jobb erőnlétre és egészségre vágyó ember – az itt ismertetett légzőgyakorlatokkal:

  • kimaxolhatod bármely fitneszprogram előnyeit
  • szimulálhatod a nagy magasságban végzett edzést a sportteljesítményed fokozására
  • javíthatsz az alvásminőségeden és a koncentrációképességeden
  • megszüntetheted az asztma tüneteit
  • csökkentheted a stressz-szintedet
  • különösebb erőfeszítés nélkül fogyhatsz, és megtarthatod az elért súlyodat!

NE FELEDD, AZ EGÉSZSÉG, AZ ERŐNLÉT ÉS FOGYÁS TITKA A LÉGZÉSEDBEN REJLIK!

Ha az alábbi kérdések közül néhányra vagy mindre igennel válaszoltál, az arra utal, hogy hajlamos vagy a túllégzésre. Ezek ugyanis tipikus jelei annak, ha több levegőt lélegzünk be, mint amennyire szükségünk lenne. A program célja, hogy visszajuttasson abba az állapotba, ahogy eredetileg élned és lélegezned kellene. Olyan egyszerű módszerekkel foglak megismertetni, amelyek segítenek megtörni a rossz légzési szokásokat. A komoly sportolók a teljesítményük új szintjét fogják elérni, a fitneszrajongók eddigi kiaknázatlan lehetőségeiket fogják felfedezni, akik pedig egyszerűen csak javítani akarnak az egészségükön, azok át tudnak majd törni a korlátaikon, hogy egészségesebb életet élhessenek.
  • Előfordul, hogy a mindennapi tevékenységeid során olykor a szádon át is lélegzel?

  • Mély alvás közben a szádon át lélegzel? (Ha nem vagy benne biztos: reggel ébredéskor ki van száradva a szád?)

  • Horkolsz vagy visszatartod a lélegzeted alvás közben?

  • Pihenés közben látható jelei vannak a légzésednek?  Ennek megállapításához vizsgáld meg most a légzésedet! Figyeld meg a mellkasod és a hasad mozgását minden egyes lélegzetvétel közben! Minél nagyobb a mozgás, annál erősebben lélegzel.

  • Amikor megfigyeled a légzésedet, több mozgást látsz a mellkasodban, mint a hasadban?

  • Gyakran sóhajtozol napközben? (Bár egy-egy sóhajtozás nem probléma, a rendszeres sóhajtozás elegendő a krónikus túllégzés fenntartásához.)

  • Előfordul, hogy pihenés közben hallod a légzésedet?

  • Tapasztalod-e magadon a rendszeres túllégzés tüneteit, fáradtságot, szédülést vagy feledékenységet?