Bemutatjuk, hogyan javítja a teljesítményt és az állóképességet ez a népszerű fitnesz eszköz!

Az légzésgyakorlatok elsősorban a belégzésnél és a kilégzésnél dolgozó izomzat erősítésére épülnek, valamint a tüdőkapacitás növelésére is nagy hangsúlyt fektetnek, hogy ezzel növeljék az aerob állóképességet.

Ez a téma egyre gyakrabban merül fel főleg küzdősport berkekben, egy a közelmúltban végzett légzésgyakorlatokkal kapcsolatos kutatás pedig azt állítja, hogy a légzésnél szerepet játszó bordaközi izmok és a rekeszizom fejlesztése javít az edzésteljesítményen.

Egy 46 tanulmányon alapuló, légzésgyakorlatokkal foglalkozó áttekintés, ami 2012-ben, a „Sports Medicine” magazinban látott napvilágot kimondja, hogy a légzésnél dolgozó izmok erősítése, nagyfokú állóképesség javulást eredményezett olyan sportok estében, mint például az úszás, a futás, vagy a kerékpározás. Az itt megjelent tanulmány rávilágít arra is, hogy azoknak, akik 6 héten át valamilyen légzést segítő eszközzel végeztek interval edzést, javult a futóteljesítményük azokéhoz képest, akik nem használtak semmilyen eszközt edzés közben.

 

Az egyik legtrendibb termék, amit légúti ellenállás által bekövetkezett teljesítményjavulásra terveztek, a Training Mask 2.0. Ez egy szilikonból készült maszk, állítható szelepekkel és neoprén zsákkal felszerelt termék, amit élsportolók ihlettek, és elsősorban nekik is készült.

„Épp Sean Sherk, az egyik UFC sztár edzésvideóját néztem, amikor feltűnt, hogy egy ragasztószalaggal felerősített gázmaszkot visel. Felhívtam, és megkérdeztem, miért edzett maszkban.” – Meséli Casey Danford, a Training Mask kifejlesztője. „Sean elmondta, hogy az eszköz segíti őt a légzésben, és a mezőnyben így neki van a legnagyobb állóképessége. Így hát terveztem egy légellenállást segítő fedelet egy izraeli gázmaszkra, és elindítottam a vállalkozást. Az egész egy kis pincehelységben kezdődött.”

A mára már számos élsportoló által használt, arcra simuló, légzést segítő eszköz eltér a hozzá hasonlóktól, mivel hozzájárul a szén-dioxid ismételt belégzéséhez, magyarán a maszkon belüli kifújt levegőnek magasabb a szén-dioxid tartalma, mint a maszkon kívüli levegőnek. Ez az ismételt belélegzés növeli az oxigén cserélődésének hatékonyságát, árulja el Danfold, majd hozzáteszi:

„A szervezet PH értéke megnő, mivel a vörös vérsejteket megkötő oxigénmolekula kénytelen hatalmas mennyiségű oxigénnel ellátni a szervezetet. Cserébe, a melléktermék, a tejsav távozik a szervezetből, ezáltal megtisztítva azt. Energiaszintünk megnő, amint a tejsav távozik.”

Mivel a maszk állítható, annak érdekében, hogy még nagyobb mennyiségű oxigént tartson bent, abban is segítségedre lehet, hogy olyan magasságokban élj, sőt végezz edzéseket, ahol alapvetően kevesebb az oxigén. Természetesen, ha nem is tervezel magaslati edzéseket, a maszk mindenképp hasznos társad lehet aerob edzéseknél és kardiózás közben. Danfold szerint ha hat héten át heti háromszor iktatsz be kardió edzést és közben viseled a maszkot, az eredmény szemmel látható lesz!

„Ha futás közben használod a maszkot, állóképességed javulni fog, tüdőkapacitásod megnő, valamint az oxigén áramlása is hatékonyabbá válik a vérkeringésedben.”

Természetesen ez a hasznos eszköz nemcsak futás közben nyújt segítséget a helyes légzéstechnika elsajátításában, hanem számos egyéb mozgásforma, például köredzés, vagy különböző harcművészetek gyakorlása közben is hasznodra válhat, ahol előfordulhat hirtelen fellépő oxigénhiány.

Csatold fel bátran a maszkot és használd megfelelően, hogy elkerüld a kardió közbeni kifulladást!

 

By | 2017-12-01T17:48:36+00:00 október 27th, 2017|Egyéb, Fitness|0 Comments

Leave A Comment